طراحی لوگو | طراحی آرم | طراحی نشان | طراحی نماد
لوگو که با نام های دیگری همچون سمبل ، آرم ، نماد ، نشان نیز مورد استفاده قرار میگیرد ، نشانه و مشخصه یک برند میباشد که باید منحصر به فرد باشد و یک عضو جدانشدنی در بخش برندسازی میباشد و لازمه ی هر کسب و کار کوچک یا کسب و کارهای بزرگتر ، شرکت ها یا سازمان ها میباشد. نقطه قوت هر لوگو ، میزان جذب طرح و نماد و موشوع برند در ذهن بیننده میباشد که در عین منحصربه فرد بودن ، لوگو باید موضوع و مشخصات برند را نیز عنوان کند. در حقیقت هویت بصری برند و محصولات سازمان و شرکت ها با لوگو معرفی میشوند. برای طراحی لوگو مناسب باید با انواع لونو و سبک هایی که در طراحی لوگو استفاده میشود ، آشنا باشید. هر یک از سبک های طراحی لوگو کاربردهای خاص خود را دارند و نمیتوان از هر یک در طراحی هر لوگویی استفاده کردو باید با استانداردهای هر یک از سبک ها آشنا شوید.
ویژگی لوگو خوب
هنگامی که قصد انتخاب و طراحی لوگو برای کسب و کار و برند خود هستید باید به نکاتی توجه داشته باشید که این نکات در کنار خلاقیت و زیبایی باید در طرح لوگو شما وجود داشته باشد و یک لوگو باید استانداردهای زیر را داشته باشد.
۱. مفهوم برند و کسب و کار باید در یک نگاه توسط بیننده مفهوم شود و خصوصیات و مشخصات برند باید در طرح لوگو مشهود باشد. استفاده از نام برند بستگی به نوع و تکنیک طراحی لوگو بستگی دارد ولی به کار بردن نام برند به معروف کردن لوگو کمک می کند.
۲. لوگو باید در قابلیت استفاده در سایزهای مختلف را داشته باشد و به صورت کاملاً لایه باز طراحی شده باشد. ممکن است شما بخواهید از لوگو در تصاویر مختلف و در سایزهای مختلف بهره ببرید پس باید لوگوی شما نیز به گونه ای طراحی شده باشد که در سایز های مختلف دچار افت کیفیت نشود.
۳.در طراحی لوگو خلاقیت و سلیقه در نظرات و ایده های صاحب برند اهمیت بالایی دارد اما لزوم اجرای آنها درصورتی امکان پذیر است که با استانداردهای طراحی لوگو منافاتی نداشته باشد.
۴. لوگو باید ماندگار و پایا باشد. لوگو نشان برند و سازمان شما است و نمیتوانید هر زمانی که بخواهید ، آن را تغییر دهید پس باید یک لوگو را برای عمر برند خود در نظر داشته باشید ؛ تغییر بیش از اندازه لوگو ، باعث عدم اطمینان بیننده و مشتری شما میشود.
۵. لوگو باید ساده باشد. لوگو در عین حال که باید ویژگی برند و سازمان را شامل شود و مشخصات آن را به بیننده انتقال دهد ، نباید خیلی شلوغ و پیچیده به نظر برسد. لوگو باید تفکرات ساده برند برای بیننده باشد.
۶. لوگو باید و باید منحصربه فرد باشد. تکراری بودن لوگو و تقلید کردن از یک لوگوی معروف و معتبر اصلاً کمکی به برند شما نخواهد کرد و باعث محبوبیت و معروفیت شما نمیشود و حتی اگر هم به معروفیت برسد ، برند شما را با نام و لوگو آن برند معروفی که تقلید کرده اید میشناسند و این برندسازی شما را نابود میکند.
۷. رنگ لوگو باید با دقت توسط طراح گرافیک انتخاب شود. لوگو باید براساس یک تم رنگی خاصی طراحی شود و استفاده از رنگ های بیش از اندازه برای هر لوگویی مناسب نیست باید براسا تئوری رنگ انتخاب شود. لوگو خوب لوگویی است که قابلیت طراحی و استفاده به صورت سیاه سفید یا تک رنگ و به صورت رنگی را داشته باشد. لوگو باید خوش ترکیب باشد و ترکیب رنگ های درستی به کاربرده شود.
۸. لوگو باید برای عموم مردم قابل فهم باشد و مفهوم لوگو قابل درک باشد. در صورتی که هدف ، کسب و کارهای بزرگی میباشد باید جنبه های بین المللی لوگو را نیز درنظر گرفت و قابل فهم بودن آن در استفاده از زبان و ملیت های گوناگون را نیز باید توجه داشته باشید.
لوگو موشن
نمونهکار طراحی لوگو







